BMW F80/82 M3/M4 431LEKépünkön az új M3-as motortere (S55) Az új S55-ös hathengeres turbómotor egy remekmű. Mindenben felülmúlja az előd V8-as szívómotorját, de főleg nyomatékban tiporja el azt. Az N55-ös motorhoz gyakorlatilag semmi köze, még a blokk sem azonos. Ez teljes egészében a BMW M részelegében készült Ulrich Ernst irányítása alatt. Ebben a motorban benne van minden, a pincétől a plafonig húz, bármikor visszalépünk a gázra késlekedés (turbólyuk) nélkül folytatódik a vágta. Az S55 bi-turbó motor. Az első három és a hátsó három henger is kapott egy-egy kisebb méretű tökéletesített feltöltőt. A motor belsejében kovácsolt főtengelyt és hajtókarokat találunk. A magnézium karterben az olajrendszert úgy alakították ki, hogy sem a hosszanti sem pedig a kereszt irányú erők ne okozzanak problémát. Irgalmatlan hőt termel, ezért az autó orrában öt darab hűtő található. Az intercooler folyadék hűtéses, méretét tekintve nem túl nagy, ellenben irtózatos hatékonysággal teszi a dolgát, és természetes külön vízköre van külön elektromos vízpumpával, de még a turbók csapágyait is külön vízkörrel hűtik. Úgy tűnik az M GmbH-nál sikerült megalkotniuk a tökéletes motort. A DKG váltóra sem lehet panaszt tenni. Tud a háttérben észrevétlenül dolgozni, de tud minden finomságot félretéve eszméletlen tempóban sebességet váltani, közben pedig a 0-tól 100 százalékig záró M-differenciálmű igyekszik levinni a talajra a hajtóerőt. Ennél a BMW-nél ez nem egyszerű dolog, bármikor képes vastag fekete és drága csíkot húzni az aszfaltra. Éppen ezért ez az autó értő kezek közé való, főleg ha a DSC teljesen ki van kapcsolva. A Nürburgring Nordschleife-n 7:52 perc alatt ért körbe ami kiugró érték a kategóriájában. Érdekesség képen a Hockenheimring rövid pályáját 1:28,8 perc alatt teljesítette ami még az M5-ös idejénél is jobb. Képünkön az M3-as vall képességeiről. Az erről szóló cikket itt olvashatja. Az új M3-as kifejlesztésében azt tartották a legfontosabbnak, hogy visszatérjenek a régi modellek könnyed irányíthatóságához, a vezetés élményéhez, amihez bődületes erőt párosítottak. Sok kritika érte az előző generációs M3-at, hogy hiába a fenomenális V8-as motor, sajnos kezdett „elpuhulni”. Ott volt például az E46 M3 CSL, amit a mai napig etalonnak tekintenek minden értelemben. Ezért az új inkább annak az utódjának tekinthető mint sem az E90-es modellének. A mérnököknek az Euro 6-os normával együtt képesek voltak olyan gázreakcióval és hang élménnyel elkápráztatni a közönséget, ami párját ritkítja ebben a kategóriában. Ezt az autót mindenhol átjárják a súlycsökkentést elősegítő módszerek. Karbonszálas tető, üvegszálas és karbonszálas csomagtértető, alumínium motorháztető és első sárvédők, nem beszélve a szénszálas kardántengelyről a könnyű felnikről, a könnyített első és hátsó futóműről vagy a kiváló műanyagvázas Recaro-sportülésekről.
TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |