BMW F80 M3Az új 3-as BMW-család leggyorsabb tagja könnyebb, gyorsabb, takarékosabb és erősebb lett, ráadásul nemcsak az utakon, hanem a versenypályán is odateszi magát kérdés és habozás nélkül. A közel harmincéves múlttal büszkélkedő modell rendkívül sokat tett azért, hogy a BMW ma az legyen, ami, és a márka egy minden tekintetben fantasztikus új generációval hálálta meg azt a sok jót, amit tőle kapott. Az igazi sportos vezetési élmény egyik szinonimájának is tekinthető M3 volt ugyanis az, ami csodás kezelhetőségének és erős motorjának köszönhetően megalapozta a bajorok izmos imidzsét. Nehéz ugyanis ebbe a művészi csodába belekötni, és még az is áhítattal figyeli, aki amúgy nem szívleli a márkát. A 3-as BMW sportos változata idén kapta meg az ötödik családtagot Florian Nissl dizájner és Ulrich Ernst motortervező hathatós közreműködésével: az F80-as kódnéven futó M3 alatt ráadásul ettől a pillanattól kezdve a müncheni központban már a limuzinváltozatot fogják érteni; a kupéra ugyanis ráaggatták a hasonló tulajdonságokkal bíró M4 elnevezést. A megújulás persze azzal járt, hogy a BMW mérnökei felforgattak mindent; a hétfokozatú duplakuplung segítségével a hathengeres dupla turbós háromliteres motor kiválóan működik az utcai sportautóban, és a 430 lóerőhöz olyan iszonyatos nyomaték társul, hogy elhinni is nehéz. Az S55-ös motor könnyű, és mivel kevésbé terheli az első tengelyt, ezért az autó hátulja stabil marad, vagyis a hasonló típusukra néha sajnálatosan jellemző nincs hullámzás. A gyorsításokat 550 Nm-es nyomaték támogatja, a futómű kényelmes, a karbon-kerámia fékek remekül dolgoznak, és a kicsikét egészen 7600-ig meg lehet pörgetni. A 100 km/h 4,1 másodperc alatt elérhető, az Euro 6-os 8,3 literes átlagfogyasztással pedig biztosan nem eszi ki annak a pénztárcáját, akinek futja a modellre. A belső kényelmes és elegáns megoldásokat takar: a vezető ülése a szokásoknak megfelelően alacsony pozícióban, az elektromos szervokormány pedig három állásban is keményíthető. Összefoglalva: az M3 tökéletes útitárs, ha combos vezetési élményre vágyunk. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |