BMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásA BMW S55 kódjelű erőforrása az M GmbH első saját fejlesztésű szériagyártású sorhatos turbómotorjaként új korszakot nyitott a márkánál. Első ízben az F-szériás M3/M4 modellekben mutatkozott be 431, majd 450 lóerővel, aztán 2018-ban az M2 Competition is megkapta a potens 3-literes, biturbós szívet. Az M2-ben papíron 410 lóerős (max. forgatónyomatéka az összes kivitelnek 550 Nm), de méréseink szerint a BMW meglehetősen konzervatív volt az értékek megadásánál: a gyári adatoknál rendszerint izmosabbak ezek az egységek. Az elmúlt években nagy tapasztalatot szereztünk az S55 motorokkal, számos BMW M2, M3 és M4 modellt mértünk és tuningoltunk. A korábbi szívó M-es motorokkal összehasonlítva az egyik legnagyobb ütőkártyája az S55-nek, hogy fantasztikusan jól tuningolható: már gyári ‘hardware-rel’ is nagyon komoly értékeket lehet kihozni belőle, alkatrészcserékkel (nagyobb turbók, speciális befecskendező rendszer, stb.) pedig a határ szinte a csillagos ég. Az S55 a (dupla) turbófeltöltés ellenére különösen forgós, a fordulatszám-korlátozás csak 7600/percnél köszönt be, márpedig az ilyen magas fordulatok rendszerint az éles szívómotorokra jellemzőek. 2018 nyarától a BMW sajnos az S55 motoros sportmodelleket is ellátta benzines részecskeszűrővel (mégpedig rögtön kettővel), amelyek a teljesítményt kevésbé, a hangot viszont erősen fojtják. Amennyiben hobbi, vagy versenyzés céljából versenypályán használjuk az autót, ezeket az OPF szűrőket fizikailag könnyen el lehet távolítani, szoftveres kiírásukat pedig műhelyünkben el tudjuk végezni. Tuning esetén javallott elgondolkodni ezen, ugyanis jelentősen megnövelik a kipufogógáz ellennyomását – hozzátesszük, így hivatalosan nem törvényes közúton közlekedni. Tudni érdemes, hogy az összes európai M2 Competition modell OPF szűrőkkel hagyta el a gyárat. Mi már több ízben is mértünk, illetve tuningoltunk ilyen autókat bent hagyott szűrőkkel és eltávolított, kiprogramozott szűrőkkel egyaránt. Utóbbi esetben egy általunk szoftveresen tuningolt BMW M2 Competition kb. 550 lóerőt és 660 Nm-t teljesít padunkon, de kb. 530 lóerő bent hagyott szűrőkkel is elérhető, sőt, a jobb áramlású kipufogórendszerrel rendelkező M3/M4 párosban ennél is magasabb értékekkel számolhatunk. Sokaknak ennyi sem elég és a turbó utáni downpipe-okat kicseréltetik szabadabb áramlású, esetenként katalizátor nélküli vagy a gyárinál kevesebb cellás sport katalizátorral ellátott, ún. ‘high-flow downpipe’-okra – ez esetben még komolyabb értékeket lehet előcsalogatni ezekből az autókból, ráadásul a szabadabb áramlású kipufogórendszer csökkenti a hőterhelést és a turbók terhelését is, tehát a nagyobb teljesítményen kívül a technika is hálás nekik. A katalizátor eltávolítását követően a motorszoftverből történő kiprogramozást ez esetben is el tudjuk műhelyünkben végezni, tehát a check engine lámpa nem fog világítani, nem kapunk hibaüzenetet és az autó tökéletesen fog üzemelni. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot és szeretettel várjuk műhelyünkben egy személyes konzultációra.
TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |