BMW M235i Racing: Félelmetes látvány a pályánAz F22 M235i (és F20 M135i) -n Autokorbel chiptuninggal, a motorvezérlő elektronika tiszta, szoftveres átprogramozásával elérhető teljesítmény és nyomaték: 410LE, 570Nm. Figyelem, ez nem tuningbox! Idén márciusban kezdték el forgalmazni a BMW kis kupéját, és a tuningcsászárok nem sokáig vacakoltak, jöttek szép számmal a különböző változatok, amik szépek és erősek lettek; szinte idáig érződig az olajos izzadtságszag, amit a kipufogó áraszt magából minden gázfröccsnél. A csúcsmodell M235i igyekezett mindent felvonultatni, amivel még izmosabb és még exkluzívabb lehet a modell: a mechanikus, részlegesen önzáró differenciálmű mellett például dinamikus fék és persze a soros hathengeres turbómotor is van a listán; 2979 köbcenti, 326 lóerő, 450 Nm, valamint öt másodperc alatt elérhető 100 km/h. Valószínűleg nem sok vásárló szívét terheli meg a 8,1 literes fogyasztás sem, hiszen a 250 kilométeres végsebességet sem adják teljesen ingyen. Tulajdonságai alapján az M235i kiválóan alkalmas arra, hogy versenyautó készüljön belőle, ezért már a piacra kerülés előtt bejelentették a Racing névvel dolgozó vad ringváltozatot, amit potom 60 ezer euróért lehet beújítani. A tuningváltozat egyik előnye, hogy bár soknak tűnik ez a szűk 20 millió forint, de a pénzünkért cserébe mást már nem kell tennünk, csak tankolni és gázt adni, ha egy adrenalintól túlfűtött napra vágyunk a pályán. Az utcai változatot homológ bukóketreccel, mechanikus önzáró differenciálművel és versenytankkal egészítették ki, a végeredmény pedig még a legkeményebb rajongók szívét ellágyítja. Az elektronikus menetstabilizálók kiiktathatóak, a sorhatos turbómotor kapott pár extra lóerőt, és a külsőt is megspékelték néhány combos látványelemmel. A megtestesült erőt látjuk magunk előtt. Az M235i Racinget a legzúzósabb BMW-nek aposztrofálják, amit közút helyett egyértelműen a pályára terveztek, ahol minden előnyét ki lehet élvezni. Vétek ezzel nemcsak a magyar, de a német kis utcákba is begurulni, hiszen itt nem használható ki egy ilyen nagy teljesítményű élményautó. A Racing ősatyja, a nem kevésbé izmos M235i viszont már tökéletesen alkalmas a hétvégi horvát tengerpartos, balatoni vagy épp osztrák síparadicsomos kiruccanáshoz: ketten a világ ellen, férfiasan, csábító hozzáállással. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |