BMW Z4 2,5si chiptuning (E85, 218LE)Egy E85-ös BMW Z4 2,5si (218LE) járt nálunk chiptuningon. Az első generációs Z4-es ráncfelvarrott változata az akkoriban teljesen új fejlesztésű N52-es motort kapta, amely az N54-es utóda. A fejlesztésekben úttörő szerepet játszott a változó szelep vezérlés mind a szívó, mind a kipufogó oldalon (dupla VANOS), amivel a szelepek nyitási és zárási idejét tudják változtatni, valamint a teljesen változtatható szelepemelés (VALVETRONIC), amellyel a beszívott levegő mennyiségét tudják változtatni. Ez a második generációs VALVETRONIC 7000-es maximális fordulatszámot bír. A új fejlesztésnek köszönhetően már nincs (teljesen) szükség fojtószelepre, a beszívott levegő mennyiségének szabályzását a VALVETRONIC vette át. A változtatható szelepemelés 0,25mm és 9,8mm között állítható. A szelepemelés változtatását egy precíz mechanika végzi, melynél egy excenter tengelyt állít egy motor, ami a motorvezérlő elektronikától kapja a parancsot. A fojtószelepet meghagyták, de funkciója jóformán csak vészüzemmód esetén van. A közvetlen szívásvezérlés miatt az áramlási veszteségek csökkentek, emellett a magasabb beszívott levegő-sebesség jobb keverékképzést eredményez. Kézzelfogható előnyei az N52-es motornak a fojtószelepes elődökhöz képest, a jóval közvetlenebb gázreakció, valamint az alacsonyabb fogyasztás és jobb környezetvédelmi értékek. Ezek mellett az elődmotorhoz képest kb. 10kg-val könnyebb és kb. 20kW-al erősebb. Eredeti állapotban 212LE, 251Nm-t mértünk. A módosítás után 223LE, 271Nm lett az eredmény. Az autó még nyomatékosabb, dinamikusabb és takarékosabb lett. A nyomatékgörbe (folytonos és pontozott barna) egyenetlensége a szívó motoroknál megszokott, mindössze 20-25Nm. A grafikonon erősen nagyítva látszódik, mivel a skálázás nem 0-tól, hanem 210-től indul. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |