Közvetlen benzinfecskendezés, szívóoldali kokszlerakódásNapjainkban rengeteg benzines autóban már közvetlen befecskendezés található. Ennek számos előnye van, ám van pár nemkívánatos tulajdonsága is. Erről pár gondolatot összeszedtünk, hogy Önöknek is legyen némi rálátása erre a témára. Benzinbefecskendezés - YouTube A közvetlen benzinbefecskendezésnél a keverékképzés nem a szívócsőben, hanem az égéstérben történik. Viszonylag nagy, 50-150 baros nyomással történik, (szemben a hagyományos injektorok 2-5 baros nyomásával), ezért a tankban lévő tápszivattyút kiegészítették egy nagynyomású üzemanyagpumpával, ami a befecskendezéshez szükséges nyomást állítja elő. A gyártók rengeteg változatot készítenek belőlük. Létezik egyszerű szívó üzemű, turbós, kompresszoros és turbó-kompresszoros is. Elnevezésből is rengeteg létezik. Néhány ezek közül: a Fiat JTS, a GM SIDI, a Mazda DISI, Skyactiv-G, a Mitsubishi GDI, a Renault IDE, a Citroën HPi, a VW FSI, TFSI, TSI, a Ford EcoBoost, GTDI jelölést használ és még akad bőven. Ez a technológia egy új problémát vetett fel, ami eddig a benzines autóknál ismeretlen volt. Mondhatni felvett egy dízeles szokást. Ez a szívó oldali kokszosodás. Az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt pedig, ez csak hatványozódik. A forgattyúsház szellőztetés, a kipufogógáz visszavezetés az EGR szelepen keresztül, és a feltöltővel rendelkező motorok esetén a töltőlevegővel érkező jó estben minimális motorolaj is szintén a szívócsőbe kerülnek és lerakódnak a szívószelepek szárán és hátoldalán. A kokszképződés nem egyik napról a másikra keletkezik, hanem az első kilométertől szépen folyamatosan alakul ki ezért mire a tulajdonosoknak feltűnik, hogy valami nincs rendben, addigra már bőven kialakult a vastag kokszréteg. Használattól függően, hogy városi vagy hosszú távú autópályás ingázásokra használják úgy 30-50ezer és 130ezer kilométer között jelentkeznek az első „tünetek”. A hagyományos szívócső-befecskendezés estén ilyen probléma nem merül fel, mert a befecskendezett üzemanyag tisztán tartja a szelepeket és a hengerfej szívócsatornáit. Sajnos a szívóoldalon keletkezett lerakódások, rengeteg problémát okoznak. Égéskimaradást, egyenetlen járást, kopogásos égést, rángatást, a leváló darabok a motorba kerülve sérülést okozhatnak, sőt a turbótöltőt és a katalizátort is károsíthatják. A teljesítményéből is fokozatosan veszít az autó, ami a mi munkánkra nézve is nagyon rossz hatással van. A hozzánk érkező autóknál eredeti állapotban a teljesítménymérésekor kiderül, hogy jó pár lóerő bizony hiányzik belőlük. Az autóban eltárolt hiba még nincs, de mégis rosszul „muzsikál” a padon, ez sok esetben már a kokszosodásra utal. A szívócsatorna és szívószelep megtisztítására rengeteg módszert alkalmaznak. Vannak közöttük, alapos és ajánlott módszerek, de vannak, amiket nem javasolnánk ügyfeleinknek. Van ahol részleges motormegbontással mechanikus tisztítást végeznek, ebből is több változat létezik és van ahol ezt kiegészítve különböző vegyi anyagokkal teszik hatásosabbá. Létezik még járó motornál történő „tisztítás”, ami nagyon nem javasolt! Valami oldószeres vegyszert szív be a járó motor, ez elvileg leoldja a koksz lerakódásokat, de a leváló darabok a motorba kerülve a fent említett károkat okozhatják, plusz ki tudja, mit tesz a katalizátorral az az anyag, ráadásul semmilyen vizuális megerősítés nincs a kokszosodás mértékéről, sem pedig a tisztítás eredményességét illetően!!! A legköltségesebb és időigényesebb mind közül a motor szétszerelése és teljes tisztítása, ám ez a leghatásosabb is. A szemcsefúvással történő tisztítás egy nagyon jó kompromisszum. Költséghatékonyabb és jóval rövidebb idő alatt elkészül, mint egy teljes szétszedésen átesett autó esetében, és a tisztítás hatása is ugyan olyan tökéletes. Erről a technológiáról bővebben az alábbi, belinkelt cikkben olvashatnak. Totalcar - Magazin - Szívócsatorna és szeleptisztítás dióhéjszórással Itt az Autokorbelnél ( Chiptuning: Autokorbel - Speed it up! chiptuning ) ügyfeleinknek a lehető legjobb minőségben végezzük autóik szoftveres tuningját, de a jó tuninghoz elengedhetetlen a jó és hibamentes autó. A fent leírt problémával, egy egyszerű tuning előtti állapotfelméréssel, vagy bármilyen meghibásodással kapcsolatban legyen szó benzines vagy dízel üzemű autóról mi a Novoth Autószervizt ( Kezdőoldal - Novoth autószerviz ) ajánljuk ügyfeleinknek. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |