MAHA LPS3000 teljesítménymérő pad
Hét év hűséges szolgálat után lecseréltük korábbi Bosch kétkerekes padunkat egy a világ egyik legkorszerűbb összkerekes (4x4 –es) MAHA LPS3000 –es típusú teljesítményvizsgáló próbapadra.
Miért MAHA LPS3000? - Európában a legkedveltebb, az LPS3000 a teljesítménymérő padok klasszikusa - a nagy német autógyárak, mint Audi, Porsche, Mercedes hitelesnek tekintik az LPS 3000 méréseit. Az AMG GMBH kizárólag a MAHA (LPS3000, vagy MSR500/1000/1050) padon mért autókat tekinti tárgyalási alapnak, a teljesítményhiányos autók reklamációjánál - az ikergörgőknek köszönhetően gyors, pontos mérést ad, nagy teljesítményű- és versenyautókat egyaránt mérhetünk vele - jövő-biztos: az újabb, érzékenyebb, bonyolultabb összkerékhajtású rendszerrel rendelkező autókat is mérhetjük vele, például új generációs BMW X-Drive, egyéb, újabb haldex típusú hajtások. - precíz, német méréstechnika, robosztus felépítés, alaposan átgondolt, hosszú éveken át fejlesztett, ipari, műhelyszintű és motorsportbeli igényeket egyaránt kielégítő, komoly szervizhálózattal rendelkező remekmű - híres, nagy tuningcégek (ABT, Superchips, Hamann, MTM, PP Performance, stb.) is ilyen padot használnak - a német autós írott és elektronikus médiában szereplő tesztméréseket is MAHA LPS3000-es padon végzik A pontos, precíz mérések érdekében különösen a nagyobb teljesítményű, nagy légigényű autóknál szükség van a friss levegő bevezetésére valamint a motor és kipufogórendszer által termelt hő elvezetésére. (A füstgáz elvezetést külön elszívó rendszer végzi.) Ennek érdekében építettük meg mind friss levegő beszívás, mind meleg levegő elszívás oldalon a 2 x 25000 m3/óra légmennyiséget szállító 2 x 3m hosszú kulisszás hangcsillapítóval ellátott légtechnikai rendszert, amely komolyabb teljesítményű utcai és versenyautók mérésekor is közel állandó hőmérsékleten tudja tartani a mérőhelyiséget, valamint biztosítja a (légmennyiség szempontjából a keletkezett hő elvezetésének töredék részét kitevő) motorok légigényét. A 2 db termetes kulisszás hangcsillapítónak köszönhetően a műhely hangszigetelését követően a mérés kívülről alig hallható, szinte semmilyen zaj nem terheli a környezetet. A szigetelés tűz- és hőálló anyagból készült. Az LPS 3000 a normál teljesítményméréskor rögzített teljesítmény, nyomaték, fordulatszám, sebesség, és egyéb mérési értékeken kívül számos terhelés-szimulációs diagnosztikai lehetőséget kínál. Legfontosabb jellemzők és újdonságok: - Tengelyenként akár 800LE feletti teljesítmény mérése 300km/h-ig. - Terhelés szimuláció végzése (állandó húzóerő, állandó sebesség, állandó fordulatszám, menet szimuláció), motorteljesítmény, nyomaték, rugalmasság mérése, tachograf (km óra) ellenőrzése. - környezetmodullal mérhetjük, a teljesítménymérés alatt rögzíthetjük a következőket: két különböző nyomásértéket (pl. turbónyomás), olajhőmérséklet, környezeti hőmérséklet, légnyomás, légnedvesség, szívó levegő hőmérséklet, kipufogógáz hőmérséklet, OBD -n kapott adatok (pl. intercooler/szívócső hőmérséklet, feltöltő nyomás, beszívott levegő mennyiség, lambda, gyújtásszög) - Akár 2 m – 3,36 m –es tengelytávval rendelkező autók mérése - Benzines füstgázelemzőt és diesel füstölésmérőt is csatlakoztathatunk a mérés alatt. A 2013 decemberében kezdett mérőhely kialakítása, üzembe helyezése, átépítése, hangszigetelés, friss levegő befúvás, meleg levegő elszívás, kipufogógáz elszívás kialakítása, beüzemelése igen hosszú, kitartó munka gyümölcse. Az eddigi fél éves használat alatt nagyon megszerettük az LPS3000 -et, a mérőeszköz kiválóan, megbízhatóan működik. Külön köszönet a Dyno On The Way és a Profituning csapatának a teljesítménymérő pad üzembe helyezéséért! TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |