Mercedes AMG-GT
Bár azt mondják, hogy magyarok igazsága a három, de talán most a németeknek is bejön ez a szám: a Mercedes harmadjára fut neki a sportkocsi-szegmens betörésének, és a tervezők egy a maga nemében egyedülálló, kivételes tulajdonságokkal megáldott modellel próbálkoznak ezúttal is.
Az AMG-GT a Porsche 911 Turbo közvetlen riválisa és kihívója lesz, és bár nem lesz sokkal lassabb az SLR McLarennél vagy az SLS-nél, a két utóbbi típusnál olcsóbb és elérhetőbb lesz a kicsike. A kétajtós, kétüléses sportautót idén indította el hódító útjára a Mercedes, és a gyártásra a német márka Sindelfingenben található üzemében kerül sor. A bő másfél tonnás szépség hátsókerék-meghajtásos, a szédítő sebességről pedig egy V8-as négyliteres biturbós benzinmotor gondoskodik majd. Kétségkívül impozáns darab dorombol a motorháztető alatt, azonban a leginkább meghökkentő élménynek először a külsőt neveznénk inkább. Az autó hátuljáig nyúló kabin kihangsúlyozza az AMG-GT elegáns elejét, a lágy vonalak pedig kifogástalan esztétikumot eredményeznek, amiben megbújik a 300SL klasszikus aránya és a német márka aktuális látványvilága. Az AMG-GT ütős lett, amely élőben páratlanul hat, és bár ezúttal elmarad a sirályszárny-ajtó, cserébe olcsóbb gyártást (és végösszeget), valamint kényelmesebb használatot kapunk majd a mindennapokra. A modell bő száz kilogrammal könnyebb, mint az SLS, amire azért is volt szükség, mert a biturbó a számokat figyelembe vége gyengébben muzsikál az elődjénél. Ettől függetlenül szépen néz ki és jól dolgozik a 462 lóerős V8-as, amelynek maximális nyomatéka 600 Nm lett, és amivel változattól függően szerény 3,8-4 másodperc alatt érhető a 100 kilométer per órás sebesség. Az alapváltozatnak 304, a GT S-nek 310 kilométer per óra a végsebessége, amivel azért szépen lehet száguldozni ott, ahol engedik (leginkább Németországban). Bár mindezek combos teljesítménynek hatnak, a kocsi fogyasztása még a megfizethető 9,3 literes szinten maradt; persze egy dinamikusabb vezetésnél azért ne lepődjünk meg, ha felkúszik az a bizonyos mutató. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |