Mercedes B 180CDI chiptuning (W246, 109LE)A Mercedes-Benz kecskeméti gyártósorán készült új W246-os kódjelű B 180CDI-t tuningoltuk... A B osztály legkisebb diesele, a 180CDI itt valóban 1,8 liter. Minket is meglepett - még, ha a Mercedesnél ez gyakori is - ez a kis motor a gyárilag megadott értékeket messze felül múlja. 109LE -helyett 135LE -t teljesít. A C és E osztályból is jól ismert 200CDI-nél már tapasztaltuk, ezt a nagyvonalú teljesítménytöbbletet: 136LE helyett 150LE körül teljesítenek. Ennek oka az alacsonyan tartandó biztosítási és adózási díjakban keresendő, de azért egy bizonyos menetdinamika ugye elvárt egy ilyen autótól... Nyomaték eredeti állapotban 314Nm, ami megint csak több, mint a hivatalos érték, de azt ugye jóval alacsonyabb fordulatszámon adják meg, mint a tényleges csúcsot, ami 2471-es fordulatszámnál jelentkezik. Ha alaposan megnézzük a nyomatékgörbét azért láthatjuk, hogy a nyomaték 1700 -3100-ig közel állandó. A teljesítménymérőpados hangolás után 175LE-t és 391Nm-t értünk el. A nyomatékgörbe szép egyenletes. A manuális váltóval szerelt autó biztonságosan, kellő tartalékkal továbbítja a nyomatékot. A maximális teljesítménynél jelentkező hőterhelés-csúcs is biztonságos, a részecskeszűrő problémamentesen funkcionál. TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |