Mercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Alanyunkban egy 1,6 literes, 4-hengeres turbós benzinmotor (névleges adatok: 122 LE és 200 Nm) dolgozik lefojtva, jelen esetben 6-fokozatú manuális váltóval párosítva. A 180-as verzió motorja a CLA 200 jelzésű, papíron 156 LE-t és 250 Nm-t teljesítő modellével hardveresen megegyezik, csupán szoftveresen van visszafogva.
Az M 270 DE kódot viselő, közvetlen benzinbefecskendezésű turbómotor eddigi tapasztalatainknak megfelelően bőven felülmúlta gyári paramétereit: szériaállapotában 122 helyett 150 LE-t, illetve 200 Nm helyett 240 Nm-t teljesített kalibrált teljesítménymérő padunkon. A fojtott 180-as modellek rendre hozzák nagyjából ezeket a számokat, a Mercedesnél gyakori jelenség, hogy a belépőmotorok jóval erősebbek a névleges értékeknél. A motor gyári nyomatékgörbéje kicsit csúcsosan indul, majd visszaesik 15 Nm-t, ám a tuning után nagyon szép, egyenletes nyomatékgörbét rajzolt az erőforrás.
Mindeközben természetesen kihasználtuk a motorban rejlő tartalékokat, amelyek jelen esetben kifejezetten nagyok a CLA 200-zal való rokonság révén. Az alapos áthangolás után 185 LE-t és 310 Nm-t értünk el, ami normál használat mellett teljesen biztonságos teljesítménynövelésnek számít. Az elért +35 LE, valamint a helyenként akár +80 Nm (2500-4500/perces fordulatszám között) által a kis turbómotor igencsak dinamikusan mozgatja az optimalizált CLA-t: alapmotoros voltához képest a modell már eddig sem volt lomha, de a tuning után sokkal jobban autózható, egészen sportos lett.
Ha érdekel a munkásságunk, szeretettel várunk egy tuning erejéig, de ha csak teljesítménymérést szeretnél, akkor is keress bizalommal üzletünkben, facebook oldalunkon, email-en vagy telefonon.
Ha tetszik a munkánk, kövesd oldalunkat és lájkolj minket! TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásSkoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |