Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásLegutóbb egy közkedvelt, 150 lóerős dízel VW Passat B8 2.0 TDI hatásos teljesítménynöveléséről számoltunk be oldalunkon. Időközben számos típus járt nálunk, de ezúttal a Passat B8-cal azonos MQB alapokon nyugvó testvérmodell, vagyis a Skoda Superb kerül terítékre, vagyis a mérőpadra. A cseh puttonyosban is egy kétliteres, négyhengeres turbómotort találunk, azonban nem TDI, hanem TSI, tehát benzines kivitelben. Az EA888 kódjelű erőforrás az első évjáratokban nem volt egy gondtalan erőforrás, de a gyártó a folyamatos fejlesztések révén sorra kiküszöbölte a hibákat és az elmúlt években már egy kifejezetten megbízható, kiforrott motornak számít. Az EA888 jelenleg negyedik generációját tapossa és újdonságnak számít, hogy immár a legújabb, 4. generációs, Euro 6D normájú 2.0 TSI-khez is kínálunk motoroptimalizálást, amelyekben az ún. Simos19 (Continental) motorvezérlő található. Vendégünk, a 2020-as évjáratú ráncfelvarrott Superb kombi szériaállapotában is szépen szedte a lábát: a papíron 272 lóerőt és 350 Nm-t egy 7-fokozatú DSG váltó továbbítja mind a négy kerékhez, a gyári adatok szerint 5,6 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőt biztosítva a nagy Skodának. Műhelyünket elhagyva viszont ennél is komolyabb menetteljesítményekre képes a visszafogott megjelenésű autó, igazi ‘sleeper’ lett belőle. A 2019-től szériában járó benzines részecskeszűrő (ún. OPF/GPF) fojtása ellenére parádés értékeket értünk el a szoftveres tuninggal: beavatkozásunkat követően ‘százas' benzinnel immár több mint 340 lóerőt és közel 470 Nm-t produkált a feltöltött négyhengeres profi teljesítménymérő padunkon, nagyon szép teljesítmény- és nyomatékgörbét felmutatva, mégpedig úgy, hogy a gyári szoftverrel az ígért értékekhez képest kicsit alulteljesített a motor: szériaállapotában 268 lóerőt ‘tudott’, maximális forgatónyomatéka pedig nem érte el a 340 Nm-t sem. Az aprólékos munkával az eredeti görbében látható enyhe nyomatékbeesést is sikerült kiküszöbölni a 3500-4500/perces tartományban. Mért maximális értékek a tuning előtt: 268 lóerő és 338 Nm (gyári adatok: 272 lóerő és 350 Nm) Mért maximális értékek a tuning után: 343 lóerő és 466 Nm A 250km/h -s maximális sebesség korlátozót (V-max) kikapcsoltuk. A programozást a vezérlő elektronika felnyitása nélkül végeztük. Ha érdekel a munkánk, szeretettel várunk egy tuning erejéig, vagy ha csak teljesítménymérést szeretnél, keress bizalommal üzletünkben, Facebook oldalunkon, Email -en, vagy telefonon! Ha tetszik a munkánk, kövesd oldalunkat és lájkolj minket! TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |