Volkswagen Passat 2,0 TDI BlueMotion chiptuningEgy új B7-es Passat 2,0 TDI járt nálunk. Az autó épp túl van a bejáratáson, 2013-as évjárat. 2,0 TDI BlueMotion common-rail motor 177LE 6 -os DSG váltóval. 2012 év végétől gyártják, a 170LE-s (2010 11. hótól) verziót 5kW -al múlja felül (hivatalosan...). Az Autó eléggé fojtott, hiszen papiron 177LE, 380Nm, mi csak 173LE-t és 388Nm-t mértünk. Sokakban felmerül a kérdés, akkor miért is fojtott, ha közel tudja a gyári adatot, ráadásul ez a legerősebb verzió. Nos volt szerencsénk mérni jó néhány 170LE -s modellt, amik bizony 180LE körül teljesítettek alapból, tehát erősebbek voltak, mint a jelenlegi autónk. Azért nagyon nem csüggedtünk, mindjárt munkához is álltunk. A DSG váltó miatt ügyeltünk a maximális nyomatékra, csak addig húzzuk feljebb, ami még nem okoz neki problémát. A maximális teljesítményt (4000-es fordulatszám környéke) a hőterhelés korlátozza. A hő és mechanikai terhelés együttes hatásait figyelembe véve végül 209LE és 457Nm lett a végleges állapot. A teljesítményméréseket elemezve megfigyelhető, milyen szépen növekedett a nyomatékgörbe (barna és pontozott barna), sokkal egyenletesebb lett. Már 1500-as fordulatszámtól látszik a különbség, a legnagyobb differencia 1800-tól van. Élmény vele autózni... TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás |