VW Passat B8 2.0 TDI 150LE (110kW) optimalizálás191 lóerőt (140 kW) és 430 Nm-t értünk el a 2015-ben nagy fölénnyel az év autójának megválasztott B8-as Volkswagen Passatból. Ebben az autóban a konszern négyhengeres 2.0 TDI motorjának EA288 generációja dolgozik CRLB motorkóddal, amely jelen esetben SCR-katalizátor, vagyis AdBlue befecskendezés nélkül teljesíti az EU6-os károsanyag-kibocsátási normát. A gyári adatok szerint ez a változat 150 lóerőt (110 kW) és 340 Nm-t produkál, az erőt pedig itt a jól bevált DQ250-es hatfokozatú DSG váltó továbbítja az első kerekekhez.
Ez a megkímélt, alacsony futásteljesítményű példány méréseink alapján minden bizonnyal kiváló egészségnek örvend, ugyanis alaposan túlszárnyalta a gyári értékeket: szériaállapotában 165 lóerőt, illetve 360 Nm-t teljesített mérőpadunkon. Az EA288-as 2.0 TDI 150 lóerős verziójánál különben gyakran tapasztaljuk, hogy pesszimistán adta meg a gyár a katalógusértékeket.
Sokan panaszkodnak ennél a motor-váltó kombinációnál arra, hogy hajlamos nagyon alacsonyra engedni a fordulatszámot a vezérlő ahelyett, hogy visszaváltana, amely jelenség főként városban különösen zavaró. Ezt a problémát a DSG váltó átprogramozásával teljesen ki tudtuk küszöbölni. A szoftveres finomhangolást követően immár magasabb fordulatszám-tartományban dolgozik a motor, ahol nyomatékosabb és éberebb, nem utolsósorban pedig ezzel a technikát is jobban kíméli. Nem akkor vált vissza, amikor már szükség lenne a plusz nyomatékra, hanem még előtte, időben, de nem is tartja feleslegesen sokáig nagy fordulaton a motort. Sport módban természetesen továbbra is adott a különbség, ilyenkor még magasabb fordulatszám-tartományban dolgoztatja a vezérlés a motort és direktebb a gázpedál reakciója is.
Az Ügyfél kérésének megfelelően a start-stop rendszert is kikapcsoltuk.
A motorvezérlő átprogramozásával az eredeti állapothoz képest 26 lóerőt és 70 Nm-t csaltunk elő a motorból a tulajdonos számára. Ezzel a teljesítménnyel és nyomatékkal, továbbá az optimalizált váltószoftverrel igazán kellemesen autózható a Passat, a remek menetteljesítményekhez ráadásul kiváló fogyasztás párosul.
A programozásokat a vezérlő elektronikák felnyitása nélkül végezzük.
Ha érdekel a munkánk, szeretettel várunk egy tuning erejéig, vagy ha csak teljesítménymérést szeretnél, keress bizalommal üzletünkben, facebook oldalunkon, emailen, vagy telefonon! Ha tetszik a munkánk, kövesd oldalunkat és lájkolj minket! TOVÁBBI CHIPTUNING HÍREKBMW G29 Z4 M40i 340LE chiptuning optimalizálásVolvo V40 Cross Country 2,0 T3 152LE optimalizálásTuningoltunk egy Volvo V40 Cross Countryt 2 literes turbós benzines motorral. Honda Civic 10. generáció 1,5 VTEC 182LE optimalizálásAz alapos hangolást követően 216 LE, 304 Nm lett a mért eredmény, ami 27 LE és 45 Nm növekedés. Alfa Romeo Giulia 2,2 Multijet 150LE optimalizálásBMW F87 M2 Competition 410LE optimalizálásMercedes W117 CLA 180 122LE optimalizálásEgy Kecskeméten készült, gyönyörű Mercedes-Benz CLA 180-ast tuningoltunk. Skoda Superb III 2,0 TSI 272LE DSG7 DNUA optimalizálásSuperb-express: 340 lóerő fölé tuningoltuk a praktikus kombi Skoda 2.0 TSI motorját
|